Nimittäin se saumojen ompelu! :)
91592.jpg

91593.jpg
Tein tuon Bell Sleeve Shrugin ohjeella Fleurista. Sovelsin ohjetta kyllä jonkun verran, sillä kesken neulomisen huomasin, että käsialani tiheys ei vastannutkaan ohjeen tiheyttä. (Leveys kyllä suurin piirtein täsmäsi, mutta ei korkeus.)

Hihansuihin virkkasin kiinteitä silmukoita, jotta ne eivät rullaantuisi niin paljon, mutta - kuten kuvista näkee - siitä ei ollut hirveästi apua. Ehkä joskus jaksan tehdä asialle jotain, mutta siihen saakka ne ovat kiva pieni yksityiskohta. ;)

Kappale rullaantui takaa todella ruman näköisesti, joten neuloin taakse alareunaan muutaman kerroksen 2 o, 2 n -neuletta, jonka päättelin nirkoin. Tuosta tuli tosi omasta mielestäni tosi kivannäköinen, suosikkikohtani koko kappaleessa.
Yläreunan annoin olla sellaisenaan, koska minusta se istui ihan hyvin noin.

Seuraavat työt ovat jo puikoilla: Neulomani perussukat vaihtuivatkin palmikkosukkiin. En ole koskaan aikaisemmin neulonut palmikoita, mutta minusta niitä on tosi hauska tehdä - tosin neulon ihan yksinkertaista palmikkokuviota omasta päästä.

Täytyy tunnustaa, että en ole aikaisemmin oikein ymmärtänyt palmikkopuikkoja. Olen aina ajatellut, että sellaisen voi korvata sukkapuikolla, mutta nyt tajusin, miten hankala sukkapuikko on apupuikkona - se on liian pitkä. Palmikkopuikot siis pääsevät mun hankintalistalle.

Lisäksi olen aloitellut Tallinn-huivia Annikan lankavärjäämön ensimmäisestä tuotteesta, äklön pinkistä 7 veljeksestä. Olen neulonut huivia pyöröpuikoilla ja alkanut kaivata pitkiä puikkoja: tuplalangankiertoja on tosi hankala viedä pyöröpuikkojen liitoskohdan yli. Ostoslistalta löytyy nyt myös pitkät puikot. :)

Tässä muuten taas kuva mun kylppärin seinästä ;)
91594.jpg
Etikka (tai sitten joku muu) auttoi eikä tällä kertaa irtoväriä tullut niin paljoa.
Liilaan osuuteen olen tyytyväinen, mutta punainen ja sininen ovat vähän liian kirkkaita mun makuun. Vaikka langan väri nyt ei ihan täydellistä olekaan, löytyy sille kyllä varmasti käyttöä: luultavimmin se muuttuu jossain vaiheessa joko sukiksi tai huiviksi. (Mitä muutakaan nyt 100 grammasta lankaa saisi?)