Minä - niinkuin varmasti moni muukin suomalainen nukkekotiharrastaja - kävin tänään Lidlissä huonekaluostoksilla.
Noin vuosi sitten - kun kalusteita viimeksi oli myynnissä - kävin Lidlissä, mutta kalusteet olivat minusta niin rumia, että jätin ne ostamatta. Kun näin netissä kuvia muiden tuunaamista kalusteista, minua harmitti - mulle ei ollut tullut ollenkaan mieleen, että niitä olisi voinut muokata! :)
Tänään onneksi pääsin korjaamaan vuoden takaisen mokani.

68019.jpg
Tämä setti oli musta tosi kiva: Lipaston ja pöydät uskoisin voivani ottaa käyttöön aika suoraan. Kaappikellon taulun luultavasti vaihdan ja sisuksellekin saatan tehdä jotain. Tuoleista ainakin vaihdan ruutukankaan johonkin kivempaan. Sängystä lähtee myöskin kangas pois, mutta jotain radikaalimpaakin saattaa tapahtua.
Tuon lipaston laatikot ja kaappikellon muuten saa auki: tosi iso plussa. Mulle auki saaminen on tosi tärkeää, vaikka en kuitenkaan laita mitään esimerkiksi lipastoon - hassua. :)

68020.jpg
Tälle setille puolestaan tapahtuu aika paljon: Vitriini saa nuppeihin ainakin maalia. (Mitä järkeä on laittaa muuten puunväriseen vitriiniin siniset nupit?!) Kaappikello saa pintaansa myöskin uutta maalia ja luultavasti myös uuden kellotaulun ja sisuksen. Tuolit aion maalata, samoin kuin yöpöydän/pikkukaapin, pöydän sekä pukeutumispöydän. Sängystä lähtee ainakin kangas pois.
Tässäkin setissä kaikki laatikot ja ovet avautuvat.

Olen oikein tyytyväinen hankintoihini. Ongelmaa voi kyllä tuottaa niiden sijoittaminen - nukkekodissani on kyllä ullakkokerros vielä ihan tyhjä, mutta ei sinne sentään noin paljon tavaraa mahdu...